We went to see “Bad Grandpa” last night. It was freakin’ funny. NOW here’s my problem. We walk into the theater and see MANY people there with CHILDREN! Yes CHILDREN!! We aren’t talking teens or infants who wont know the difference. We’re talking kids between the ages of 7 and 12 years old. Now I don’t want to spoil the movie for anyone but from the first scene there is a lot of sexual content and language in the movie. I saw one mom covering her son’s eyes during the movie. ok It’s a JackAss movie. Do these people NOT know who Johnny Knoxville is? Did they not see the ads for the movie?! I mean come on. The TV ads did NOT look kid friendly. Yet many parents felt the need to NOT get a babysitter and bring their children to an R-rated movie. I just don’t understand it. Maybe I’m just too “sensitive” right now? Maybe it’s hormones? If I was going to let my kids watch and R-rated movie at that age I’d see the movie FIRST to make sure they could handle it. Not see if we could both handle it at the same time. smdh


photo (1)


21 weeks day 2

Saw my nurse



I have an Ob/Gyn , 3 midwives and a perinatal nurse. I love them all. I went and saw my nurse yesterday. She said my weight is perfect. I’ll spare you the actual number lol but I’ve only gained 5 pounds so that’s good. I’m trying to eat healthy and all that good stuff. Every time I see her I have to write down what I ate in the last 24 hours. I always think I’m eating poorly but they always seem to think it’s great. I guess there can be worse things than eating 4 oranges in one day lol.

I told her about my dizzy spells and how when I eat a Jolly Rancher or sucker I’m typically fine or at least ok enough to get home and get in the bed. She gave me an Accu Chek Nano meter to check my blood sugar. She told me to use it only when I am having one of my dizzy, hot and/or fainting spells. I am going to have to carry it in my purse. I’m going to need a bigger purse here soon. I’m thankful that all my blood work and everything has been good so far. YAY for healthy mommy and baby!

photo (1)photo (2) photo (3) photo (5)


20 weeks Day 6

We're at the half way mark!!

We’re having A………….

So I went to my doctor appointment on Thursday the 17th. First I saw my midwife. She’s this extra happy woman. Like ALWAYS happy. You can’t help but to smile and be happy when you’re around her. She used the doppler to listen to Lentil’s heart beat. Lentil didn’t want to be bothered. so she kinda had to move around a bit to find a good strong sound. The baby kept moving all over the place. After listening to Lentil’s strong heart beat we were sent back out to the waiting room. My next appointment was for my ultrasound. We sat and sat and sat. About 45 minutes into waiting I went to the front desk and asked had they forgotten about us and our ultrasound. She said oh goodness I don’t know why they haven’t called you yet. She handed me some paper work to fill out for the u/s tech and we waited some more. Finally they called us in. By this point I have to pee REALLY bad. I went to the restroom and went into the ultrasound room. I hopped up on the table and got ready to see our baby. She puts the gel on my tummy and starts to move the wand around. Now of course my sweet little bundle of joy couldn’t make it easy. To start Lentil was sitting upright looking around. The tech started to jiggle my uterus with the wand trying to get the baby to move. It wasn’t working. Finally the baby laid down. After about 30 minutes of trying to see the tech says “I don’t see a penis so I am going to say girl”. The only “problem” is her lil legs were crossed the whole time but like the tech I didn’t see a penis either lol. Just to show this is 75% my child and 25% Damon’s child. When she finally laid down she started sticking her tongue out and waving her arms. Then she turned toward the wand so we got a nice face picture of her. How do I get 75/25? Well I’m very bratty yet I like having my picture taken but ONLY when I am ready for it. If I’m not ready it’s not happening. Which means I could never be famous and followed by the paparazzi. Damon’s 25% comes in because the baby is already stubborn and only likes to be bothered when she feels like it. Same with her daddy. So I introduce to you….
Miss Kennady Caryl Mae! We think…… lol
photo (13) photo (12)
19 weeks day 7




I’m about to get ready for my prenatal appointment. I am very excited! I think Lentil moved twice this morning or again it could be gas. lol Off to shower and shave while I still can.



19 weeks day 5

WOW almost 20 weeks!!!


The time has been flying by so fast. I must admit I very much enjoy that. My next doctor’s appointment is on the 17th. Actually I have two appointments. I have a sono appointment and a regular prenatal appointment. I can’t wait to see if Lentil is a boy or a girl. Last time he/she was way too modest  and active. I THINK I’ve been feeling the baby move.  I’m not 100% sure. I’m a chunky girl so the doctor said I may not feel anything until 20 weeks or so. I’m still so paranoid I’d just love to start really feeling the baby move so I know he or she is in there and alive.

I spent most of last week and this weekend with the Mr. We had fun just hanging out and being with each other. On Sunday his daughter and I made brownie cookies.That was a lot of fun and yummy too. photo (11)


19 weeks Day 3



I was kinda busy over the weekend so please excuse my lack of posting. Damon and I had a chance to go to MommyCon Los Angeles. I was lucky enough to win both of us tickets to the show. MommyCon is a kinda crunchy mom convention. Though I don’t 100% agree with everything I learned there it was VERY interesting and a lot of fun.

I’ve pulled Damon to the dark side. BABY WEARING!!!! At first he wasn’t too keen on the idea. He and his ex had talked about baby wearing with their daughter but opted against it. They didn’t do proper research on all the different kinds of carriers. We saw everything from wraps to carriers with back supports. Damon fell in love with the carriers from Lille Baby  (not pictured). They come with a back support plate. Makes carrying baby soooooo much easier and comfy. We met many baby wearers over the weekend. They actually had the World Record Baby Wearing Event.  It was awesome to see all the moms and dads wearing their babies and toddlers.

photo (5)

We also got to play with my all time favorite stroller the Orbit. The Mr. liked it from the start but after MommyCon he REALLY likes it. We got to play with almost all of the attachments and got to ask their sales reps questions. I’m only 5’2” so this stroller really is perfect for me. The handles adjust up and down and ALL of the seats swivel on their bases. Both car seat base and stroller base. The cost is over $1,000 for the full set but in my opinion it’s well worth it. The car seat is a bit heavy but it is deep. The baby sits down lower in the car seat. The higher sides can help absorb impact in an accident. The one hand fold is also a huge draw. You can actually hold the car seat in one hand and fold the stroller with the other. The car seat carrier strap is a soft strap which I also love. You can hold it against your body unlike the hard plastic carrier handles. We WILL have this stroller system. I’m starting to think I’m stroller obsessed. I have picked out 6 different strollers we will be purchasing. I narrowed it down from 10 lol

photo (10)

Damon is still anti cloth diapering. I tried I really tried. Then again I’m not 100% sure I have the cloth diaper gene in me either. With work and school I’m not sure I’d have tike time or energy it takes to cloth diaper. That’s also a lot to ask of a nanny. But we did see some totally cute cloth diaper designs. I wanted to get the skull ones for my friend Laura but turns out she already has them lol Of course!!!

photo (6)

Overall we had a really good time. I still can’t picture myself breastfeeding my child at the age of 7 years old but hey to each their own, right?

photo (9)


18 weeks Day 6



As I mentioned before I had to go pick up an Rx. Well I have a bacterial infection. They put me on Metronidazole. This stuff has made me sick and sent me to the bathroom a zillion times. This is the first time during this pregnancy that I have really gotten sick and it sucked ass. I haven’t wanted to get out of bed or move. What makes it worse is it has killed my appetite. No appetite means I haven’t been eaten really even tho I try, Nothing tastes good or right. So I’ve been getting even more sick. Thankfully as the week went on things seemed to even out. The side effects are bad but well worth it. Bacterial infections can cause preterm labor and many other problems. So I am more than willing to do whatever it takes to make sure my little Lentil is healthy and happy. So back to bed I go lol NOT because I’m sick but because I’m a tired prego lady lol




18 weeks Day 2

Let the poop throwing begin!!

I know this crap only bothers be because I’m pregnant. I can fully admit that lol Yesterday started off just ugh!!!

The morning started off with me being pissed at one of my favorite cell phone case companies. I refuse to name them and give them anymore promo. I was a faithful customer and fan of their work but I’m over it now. They hosted a contest. You had to go to their site pick your favorite item post a link to it , share the post on your Facebook page and ask your friends to like your comment. I had 12 of my friends go to their page and like my comment. NO ONE ELSE had ANY friends like their comment. ONE other person “shared” the post and only ONE other person actually posted the damn link as stated in the rules. The ONLY likes the other contestants had were from the woman who is RUNNING THE DAMN CONTEST!! Of course one of the women who didn’t bother to follow ANY of the rules won. She didn’t share the post, didn’t have her friends like her post and didn’t post a damn link to her favorite product. Yet she won!! How fucking fair is that!??!?! This is how my day started.

I went to get my paper work from my doctor to get my blood drawn for the prenatal genetic testing panel. I called at 8a. and they said they’d have the paper work ready by 9:30am. I got to the office at 10am and NO PAPER WORK! So I had to sit and wait for them to finish it. I called ahead of time so I could avoid having to sit and wait.I get the paper work and walk out to the car. I realize they are trying to send me for 1st trimester screening when I’m in my second trimester. So I have to go BACK inside and have them fill out the correct paper work. Which means I had to wait yet AGAIN. I take the paper work to the lab one building over. Now this is the same location I went to last time and had a horrible experience. Walking in I was already nervous and uneasy. I went into the blood draw room. The lady comes in and I tell her people can’t get blood out of my left arm. I don’t think I have EVER had a blood draw done in that arm in 33 years. They use my right arm. I tried to explain this she said no. She didn’t feel comfortable trying to use my right arm. So she wanted to try the left. She comments about how small my veins are. DUH That’s what I was trying to explain. THEN she tells me they are out of butterfly needles. WAIT A DAMN MINUTE!!! what lab doesn’t stock butterfly needles?!!? So I finally said NO I won’t do this. I asked for my paper work back and left.

When I went to pick up my paper work they told me I have a bacterial infection that requires medication. ok fine. They sent the RX to Walgreens. Oh for the love of all that which is holy. I will try my BEST to NEVER use Walgreens again if at all possible. The Rx was sent to them at 10:45am. I arrived at Walgreens at noon. They told me that NO Rx had been sent in for me. I called my doctor back and they verified they had sent the Rx in via electronic transfer. I then went home and called Walgreens to check and see if the Rx had arrived yet. I was on hold for 45 minutes. A lady answered the phone and said nope no Rx for you. I take a nap.

I wake up and call another one of our lab locations to try to get this blood draw done. I find one close to my house. I call Walgreens yet again. This time I’m on hold for 20 minutes before I just hang up. I get to the lab. The nice tech listened to me and took blood from my right arm. She was quick and it was almost painless. I get in the car and call Walgreens yet again. I walk into Walgreens while still on hold on the phone. I stand in this VERY VERY long line again while still on hold. I start to get light headed and feel like I am going to pass out. I leave to go find food. I’m STILL on hold. I go BACK into the store and stand in line. I’m STILL on the phone on hold while in line yet again. I get to the front of the line and the lady tells me there is STILL no Rx for me. She starts a “profile” for me with the store and POOF my Rx pops up like magic. She then says “there’s a problem" I said what?!?!? She then informs me that the Rx wont be ready until 6:30pm. I have to come BACK to the store. This is the point where I want to hop up on top of the damn counter drop my pants and take a massive poop right on the counter then start throwing it at people. Tho I think that would be highly frowned upon. I actually called Damon and told him he was marrying a poo slinger lol I return to the store at 7pm. AGAIN I stand in a long ass line. I get to the front and the lady says ok let me get it. 15 minutes later she comes back with my pills. I take the bag and get the hell out of there. I came home and watched “Dancing with the Stars” and “The Blacklist”.

At the end of the day I got everything done I needed to get done. It wasn’t in a timely manner but it did get done. I love my little Lentil so I’ll do whatever it takes to make sure he/she and I stay healthy. I’m still pissed about the contest tho!!! lol

photo (3)



11 weeks Day 4